Feeds:
Posts
Comments

Archive for April 11th, 2010


This week we received  the last installment of  Corinna’s tutorial for the second online course in a series of five. Subject this time was: felted beads and felt  jewelry etc. At the end of this week’s Lektuere she taught us to make a felt ring. Hers had a very telling name: Snail comes home with pearl treasure in his canoe. Today I tried to rival this by making my own version: Mr Wooden Shoe sails down the river Rhine in order to fetch an orange tulip in the Keukenhof and brings it home for the Mrs. My sons have forbidden me to wear it in public, so the only way to show it is through my weblog. I also finished my felt flower for Monica Blattmann’s initiative. Hope it will stand out in the felt flower crowd!

This week I also finished my first rustdyed silk scarf ;still in the throws of dyeing silk and cotton scrim with frozen violets.  I will add some pictures of the results in my next post. This afternoon I searched the park in front of our house for lichens for another dyeing experiment. I found just a few, but that was made up by the discovery of a 10 euro note, blown into the shrubbery: lucky me!!

Deze week kreeg ik de laatste handleiding van serie twee in de Filzzauberschule binnen, kralen en sieraden van vilt: geweldig inspirerend. De uitsmijter was de handleiding voor het maken van een vilt ring. Corinna had zich weer overtroffen in het verzinnen van iets zeer speciaals:een ring met de titel Slak komt per kano thuis met juwelenschat. Tja hoe kun je zoiets overtreffen? Ik ben niet begiftigd met zoveel fantasie, maar dit keer had ik een geweldig idee en maakte de ring die je op de foto ziet: Meneeer Klomp vaart Rijnafwaarts om in de Keukenhof een oranje tulp voor zijn vrouw te halen. Kom er maar eens op! Het was een hele dobber om de klomp die ik eerst had gemaakt aan de ring en aan de tulp  te vilten, maar uiteindelijk is het gelukt, zoals je ziet. Deze week ook mijn eerste zijde sjaal met roestverven gemaakt: er moet nog een vilt rand rondom en als hij klaar is, zal ik een foto uploaden. De bloem voor Monica Blattmann is klaar om verstuurd te worden: ze heeft een oproep op haar weblog gedaan om haar een gevilte bloem te sturen. Alle bloemen die bij haar binnenkomen gaat ze fotograferen met het label erbij. Ik ben benieuwd hoeveel er bij haar binnenkomen en of ik de mijne er tussen kan zien liggen. Voor het geval van niet: hier vast een foto van de bloem: pas mijn derde, dus ik moet het nog wel verder in de vingers krijgen. Wel heel leuk om te doen, trouwens.

Read Full Post »